PRODUK


XES PERKENAL KOLEKSI ZODIAK 'XES SIGNATURE'


Baru di pasaran! Koleksi kasut Xes berlambangkan 12 zodiak dalam kalendar telah pun dilancarkan baru-baru ini dalam suasana yang cukup santai, meriah lagi eksklusif.  Sempena Pameran Kasut 2014 yang berlangsung di PWTC baru-baru ini, Xes tidak ketinggalan melancarkan koleksi terbarunya di bawah siri "Xes Signature" yang mempamerkan rekaan kasut berdasarkan kepada 12 bintang zodiak meliputi Taurus, Virgo, Libra, Saggitarius, Capricorn, Leo, Cancer, Aries, Pisces, Aquarius. Scorpio dan Gemini. 


Lebih menarik lagi, pada majlis yang penuh esklusif itu, dipamerkan juga ikon pembangunan negara seperti bangunan berkembar petronas, Menara KL mahu pun bunga Raya, Rafflesia serta Wau Bulan yang diperbuat daripada ratusan kasut termasuk tali kasut.  Bunga raya (gambar bawah) diperbuat daripada 250 pasang kasut pelbagai jenis daripada ballerina hingga kepada kasut bertumit dan sebagainya. Cukup menarik sekali malah satu idea yang unik.
(Sabrina dengan gaya cukup menarik)


Setiap rekaan melambangkan ciri keperibadian individu yang mewakili setiap zodiak contohnya mereka yang lahir di bawah bintang Aries sukakan rona hitam dan merah. Lantas untuk itu, Xes melahirkan kasut yang mempunyai warna sedemikian dengan rekaan yang berbentuk 'curvy' memandangkan mereka boleh diibaratkan sebagai 'trendsetter' yang sering mengikuti perkembangan fesyen. Personaliti seorang Aries adalah seorang yang bebas, optimistik, berani dan pemurah. 




Pun begitu, jika anda seorang yang tidak pentingkan kepada siri zodiak dan lebih menyukai design selain daripada bintang sendiri boleh sahaja memilih rekaan lain asalkan berkenan di hati.
Koleksi 'Xes Signature' ternyata mampu milik memandangkan harganya rendah dan boleh dibeli setiap golongan.


Pada akhir majlis selepas pertunjukan kasut-kasut selesai, para media mendapat 'bonus' apabila dihadiahkan sepasang kasut seorang untuk dibawa pulang. Sudah pasti kaunter Xes selepas itu penuh sesak, Terima kasih Xes dan terima kasih khas buat Sabrina Chin (gambar atas), Pengurus Perhubungan Awam Shellys Marketing Sdn Bhd, yang ternyata jelita pada petang itu. Hubungannya yang mesra dengan media ternyata amat menyenangkan waima pertama kali bertemu sekali pun, Sabrina bagaikan sudah lama dikenali. Keceriaannya terserlah bagaikan koleksi Xes yang dipamerkan di Dewan Dua, PWTC pada petang tersebut.

Harga bagi koleksi Xes Signature ialah RM139.90 dan RM149.90  mengikut pada desain yang dikehendaki. Koleksi yang berharga RM139.90 meliputi siri zodiak  Aries, Virgo, Gemini, Cancer, Scorpio,Capricorm dan Aquarius sementara selebihnya iaitu siri Leo, Libra, Taurus,Sagittarius dan Pisces berharga RM149.90.

'Xes Signature'  merupakan jenama  Xes di bawah syarikat Shellys Marketing Sdn Bhd yang telah ditubuhkan pada 23 Mac 2002. dan mempunyai 80 outlet jualan di kompleks membeli-belah utama sekitar Malaysia.

Media yang hadir memeriahkan majlis jemputan khas kasut XES di PWTC baru2 ini.

Koleksi Xes Taurus

Koleksi Xes untuk Virgo
Koleksi kasut XES Capricorn 
  
(Para bloggers bergembira dengan kasut masing-masing bersana Sabrina (tengah),

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------fas

HANGATKAN SEMULA CINTA DENGAN DOWNY PARFUM


 "Saya masih ingat ketika mula mula bertemu Diana semasa temujanji pertama, harumannya cukup menawan hati saya, itu antara faktor yang memikat saya untuk mendampingi dia, " ujar pelakon dan pengarah filem Farid Kamil terhadap isteri tercinta, Danielle Daniel kala mengimbau detik temujanji pertama mereka kira-kira lima tahun lalu.

Selanjutnya Farid bercerita, "Setelah menjadi isteri, setiap kali apabila  Diana  menyediakan baju saya untuk dipakai harumannya cukup wangi sehingga saya terfikir adakah dia membeli baju baru lagi untuk saya tetapi ternyata tidak kerana dia membasuh baju-baju saya menggunakan Downy,"

Diana yang duduk disampingnya tersenyum sambil menambahkata, "Saya memang sukakan sabun wangian Downy apabila membasuh baju kerana wanginya kekal lama."

Kedua suami isteri ini ditemui pada majlis sidang media memperkenalkan rangkaian pelembut fabrik berwangian mewah yang dihasilkan mengikut trend wangian terkini dengan pereka-pereka wangian terbaik di dunia iaitu Koleksi Downy Parfum.

Kisah cinta Farid dan Diana menepati tema 'jatuh cinta semula dengan Koleksi Downy Parfum', sebagai salah satu  jenama fabrik terkemuka dunia yang kini membawa inovasi baru ke Malaysia melalui Teknologi Penukaran Bau yang menjadikan  setiap sentuhan satu pengalaman wangian yang baru.

Untuk membuktikannya setiap media yang hadir diberikan sehelai tuala kecil untuk memulasnya berkali-kali bagi mencdapatkan haruman Downy yang semakin harum.

Turut hadir bersama mereka ialah Cik  Goh  Seng Jone, Pengurus Komunikasi P&G Malaysia. (gambar atas,kanan).



"Janji temu pertama adalah untuk mengenali diri masing-masing dan membiarkan cinta di antara  pasangan berputik dan memekar. Kadangkala saya mengimbas kembali pengalaman janji temu pertama kami dan saya sukakan koleksi Down Parfum  ini yang membolehkan saya mengalami semula perasaan seperti janji temu pertama bersama suami saya. Saya pasti dia juga gembira." jelasnya sambil melemparkan senyuman melirik terhadap Farid disisi.

Sepanjang bulan April dan Mei, pasangan Farid dan Diana akan berkongsi pendapat mereka tentang sama ada lelaki benar-benar tidak peka terhadap wanita selepas janji temu pertama dan menyeru para peminat Koleksi Downy Parfum untuk mengambil bahagian di dalam kaji selidik Clozette dan menimbulkan kesedaran di kalangan pengguna Malaysia tentang kebolehan untuk menghangatkan semula cinta dengan produk berkenaan yang telah dipertingkatkan dengan Teknologi Penukaran Bau di laman-laman media sosial mereka.

Produk ini boleh didapati di semua cawangan runcit utama bermula April ini berharga RM5.85 untuk 370ml, RM10.90 untuk 900ml dan RM20.90 bagi kandungan 1.8L.

Setiap varian dalam koleksi Downy Parfum - Mystique, Passion, Innocence dan tambahan terbaru dalam rangkaian ini ialah Happiness, kini mengandungi kapsul mikro wangian  dual di dalam setiap botol.
 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------fas

 TEFAL PERKENALKAN ACTIFRY

Tefal, pembuat peralatan masak dan perkakasan rumah utama dunia, memperkenalkan Tefal ActiFry FZ7072 iaitu satu periuk yang menawarkan kaedah memasak yang sihat dan moden di samping menggunakan teknologi memasak yang praktikal. Periuk dari Perancis ini mendapat sanjungan ramai dan merupakan No.1 di Eropah dan Kanada, memastikan penggunanya dapat memasak dengan lebih mudah dan sihat serta mengekalkan rasa sesuatu makanan itu tatkala tidak menjejaskan kandungan khasiat dalamnya.  Pengguna-pengguna yang menjalani rutin kehidupan harian yang sibuk dan tidak berkesempatan untuk memasak di rumah, akan mendapati bahawa Tefal ActiFry FZ7072 adalah penyelesaian terbaik untuk mereka. Golongan bekerja kini berpeluang untuk menikmati makanan sihat dan menyelerakan tanpa perlu menahan nafsu makan mereka terhadap juadah yang lazat.
 

Berbanding dengan cara menggoreng yang konvensional, Tefal ActiFry FZ7072 merupakan penyelesaian semulajadi dan sihat kerana ia tidak memerlukan penggunaan minyak yang banyak. Periuk ini datangnya bersama sudu pengukur pintar Actifry (14ml) yang mana membenarkan pengguna-penggunanya untuk mengawal kuantiti minyak yang digunakan dalam sesuatu masakan. Untuk memasak satu kilogram makanan, hanya sesudu minyak sudah memadai dan ia menghasilkan lemak serendah 3 peratus. Maka dengan adanya Tefal ActiFry FZ7072, anda sekeluarga akan dapat menikmati juadah makanan yang lazat lagi sihat.


“Selain memastikan diet berkhasiat dan seimbang untuk mengelakkan kegemukan, kita juga perlu mencari masa untuk memasak makanan yang sihat. Kesibukan rutin harian kita semua juga menyebabkan kita tidak berkesempatan untuk menyediakan makanan yang sihat untuk sekeluarga dan akhirnya terpaksa membeli makanan dari luar ataupun berkunjung ke restoran makanan segera berhampiran, dan dengan erti lain kita menjamu makanan yang kurang kandungan khasiatnya,” kata Kelvin Mow (gambar bawah, tengah), Pengarah Urusan, GROUPE SEB (Singapura & Malaysia) pada majlis pelancaran Tefal ActiFry kepada pihak media di 1Utama, Kuala Lumpur baru-baru ini.

“Di Tefal, kami sentiasa percaya bahawa terdapat cara yang lebih mudah untuk memasak makanan yang sihat untuk ahli keluarga tersayang. Teknologi terbaru kami iaitu Tefal ActiFry FZ7072 merupakan revolusi kulinari yang dicipta untuk memenuhi permintaan anda. Teknologi inovatif ini ialah penyelesaian untuk mengekalkan diet sihat dan seimbang tanpa perlu mengorbankan untuk menjamu makanan yang sedap,” tambah Kelvin.


Tidak seperti penggoreng elektrikal yang biasa, Tefal telah merekabentuk ActiFry FZ7072 untuk memasak apa jua makanan segar tatkala mengekalkan kandungan nutrisinya. Dengan menampilkan sistem peredaran udara panas denyut terpaten Tefal, ia menghasilkan aliran udara panas yang seimbang sewaktu memasak, maka Tefal Actifry berupaya meningkatkan rasa semula jadi makanan yang dimasak itu tanpa menjejaskan kandungan vitamin dan khasiatnya.  Suhu memasak yang digunakan oleh periuk itu adalah terkawal pada 170°C, dan menjadikan ia sesuai digunakan untuk menggoreng sebarang jenis makanan.
 

Sebagai tambahan kepada teknologi maju terpaten Tefal, periuk ini juga datangnya bersama satu pengayuh kacau automatik untuk tujuan pembuangan minyak secara optimal dan penggiliran memasak konsisten sekaligus membolehkan pendekatan memasak 100 peratus bebas tangan. Tefal ActiFry FZ7072 membuktikan keserbagunaannya dengan membenarkan penggunanya untuk memasak resipi berasaskan kering dan berkuah daripada makanan segar  dan beku tanpa sebarang halangan. Bahan periuk dalaman Tefal ActiFry FZ7072 pula diperbuat daripada salutan seramik tidak melekat yang membenarkan bahan makanan digaul bersama pengayuh kacau automatik tanpa terperangkap kepada periuk.

Untuk memudahkan pemasakan makanan yang bertekstur lembut, Tefal ActiFry FZ7072 mempunyai satu rak snacking yang membantu mencedok makanan keluar dari periuk dan pada masa sama membolehkan minyak berlebihan untuk dikeringkan daripada hidangan, maka ia menjadikan makanan itu ranggup.  Periuk ini mempunyai pemasa digital 60-minit yang siap dipasang dan ia berfungsi untuk mengeluarkan bunyi beep apabila waktu memasak itu berakhir, sekaligus mengelak makanan daripada dimasak melebihi had masa dan hangus.  Tambahan pula, penutup lutsinar Tefal ActiFry FZ7072 membolehkan penggunanya membuat tinjauan dengan mudah proses memasaknya dan mengelak lembapan dan minyak daripada meresap keluar. Semua bahagian boleh ditanggalkan dan selamat dicuci. Tefal ActiFry FZ7072 dijual bersama senaskhah buku resipi yang membawakan resipi sedap, berkhasiat dan sihat sebagai panduan memasak.

Pada majlis berkenaan, Chef Selebriti AFC, Anis Nabilah (gambar atas) serta pakar nutritionis Dino Goh (gambar atas) sempat memasak dua jenis resepi menggunakan Tefal ActiFry yang kemudiannya dirasai oleh tetamu yang hadir.

Tefal ActiFry FZ7072 + Snacking ini boleh didapati di pasaraya utama dan kedai elektrik mulai Mac 2014 pada harga runcit RM999.

Untuk keterangan lanjut berhubung produk-produk Tefal, sila layari www.tefal.com atau hubungi talian perkhidmatan pelanggan: +603-7802 3000.







------------------------------------------------------------------------------------------------fas

ADANIA 100% DARI BAHAN SEMULA JADI 


Sekiranya anda begitu prihatin terhadap penjagaan kulit menggunakan produk asli, mungkin Adania dapat membantu. Merupakan produk penjagaan kulit dan badan yang dihasilkan daripada 100% bahan semula jadi, Adania menggunakan hanya pati minyak tumbuhan bergred tinggi waima mengekalkan kecantikan asli pada wajah.

"Adania adalah pilihan saya kerana ramuannya yang semula jadi memberikan keserasian pada kulit saya yang sensitif," akui Wardina Saffiyah pada majlis pelancaran Adania di Bora Ombak baru-baru ini.
Bercerita lanjut, Wardina melahirkan rasa bangga dengan produk buatan bumiputra  dari syarikat Amaryllis Wellness Sdn Bhd ini yang diusahakan pasangan Encik Ahmad Aizudin Ahmad Anuar dan Nurul Ain Nadia Yusoff.

"Apa yang menarik perhatian saya, produk ini tidak mengandungi sebarang bahan pengawet, lemak haiwan, pewarna dan haruman tiruan bahkan penghasilannya berasaskan tumbuh-tumbuhan dapat membantu memberikan kesan keremajaan di samping selamat untuk digunakan," cerita Wardina sambil memperkenalkan satu persatu produk Adania kepada tetamu.

Kajian menunjukkan ekstrak tumbuh-tumbuhan merupakan sumber terbaik untuk penyembuhan, membaiki sel-sel serta memulihkan tona kulit menjadikan ia lebih sekata dam sihat.
 Sebanyak lapan jenis produk dikeluarkan seperti 'Adania Exotic Shower Scalp Cleaner', 'Adania Natural Floral Body Wash', 'Adania Pure Lavender Face Cleaner', 'Adania Absolute Rose Refreshing Mist', 'Adania Luxurious Organic Face Oil', 'Adania Organic Honey Soap Bar, 'Adania Charcoal Eucalyptus 2 in 1' dan 'Adania Pure Soap Bar'.




Pada majlis berkenaan, Amaryllis turut menyediakan demonstrasi spa muka bagi tetamu yang mahu mencuba urutan menggunakan Adania dan kesannya terhadap wajah.

Kak Fas tidak melepaskan peluang mencuba dan mendapati ia mampu melembutkan kulit wajah sehingga terasa lebih segar dan bersih.

Kesemua produk-produk berharga antara RM28 hingga RM98. Info lanjut layari www.amaryllis.com.my atau telefon hotline di 013-3944272.
ANTARA tetamu yang mencuba urutan  spa muka  dengan produk Adania.

---------------------------------------------------------------------fas

NOKIA PERKENAL NOKIAX BERHARGA RM399

(DARI KIRI) Gary Chan, Eda Lim, Wind Koh dan Steve Chan pada majlis pelancaran NokiaX baru-baru ini.

Nokia Malaysia memperkenalkan telefon bimbit mampu milik, NokiaX bernilai RM399 bagi menguasai pasaran golongan sederhana tanpa mengetepikan eleman-elemen penting dalam pembuatan telefon pintar.

Majlis pelancarannya telah berlangsung dalam suasana yang cukup ceria sesuai dengan warna warni telefon bimbit berkenaan, berlangsung di Bangsar South City, baru-baru ini.

Telefon pintar terbaru ini beroperasi dengan sistem Android  4.1 jelly bean dengan apps yang tersendiri malah desainnya menyerupai Lumia.

Selain itu, pelbagai aplikasi termasuk 'HERE Maps' percuma secara luar talian boleh diperoleh melalui sistemnya di samping 13 juta capaian lagi menerusi Nokia MixRadio serta muat turun lain seperti Skype, Facebook, Viber, Tweeter, Footpanda, Line dan PhotoFunia selain permainan seperti Plants vs Zombie 2.

Mengumumkan demikian, Ketua Pemasaran Pan Asia Nokia, Gary Chan memberitahu, NokiaX didatangkan dalam empat warna iaitu merah, hijau cerah, hitam dan putih klasik dengan berat 128.66g.


"Nokia Malaysia menyasarkan untuk menyumbang secara signifikan tahap penggunaan telefon bimbit di negara ini yang diunjurkan  pada 20% menjelang akhir tahun ini," jelas  Chan pada majlis pelancaran berkenaan. Turut hadir Ketua Pemasaran Nokia Malaysia, Eda Lim, Penasihat Line Malaysia, Wind Koh dan Steve Chan dari Nokia Malaysia.

Mendahului pasaran sekitar Lembah Klang, penjualan NokiaX akan diperluaskan ke serata negeri pada minggu berikutnya.

Menurut Chan daripada sistem Android terbuka, pengguna boleh mengakses pelbagai aplikasi Nokia dan pengalaman mereka di luar talian.

NokiaX  bersaiz 115.5 x 63 x 10.4mm  dibekalkan dengan teknologi kamera 3 megapixel, memori dalaman sehingga 4GB (eMMC)  dan boleh ditambah sehingga 32GB (MicroSD),  dwiSim, RAM 512MB serta pelindung belakang telefon boleh tukar.



Sebagai salah satu langkah promosi, Nokia bersama Line Malaysia akan bekerjasama menjelajah  ke lokasi-lokasi terpilih malah orang ramai berpeluang  memenangi salah satu daripada 50 unit NokiaX yang akan diberi  percuma dengan memuat naik app Line dari Nokia Store dan mengikuti @NokiaMy bagi mendapatkan 'clue' pada tugasan seterusnya melalui app Line berkenaan.

Di samping itu, Nokia menerima 'pre order' dari sekarang sehingga 31 Mac 2014 melalui StoreKini dan mereka akan menerima hadiah percuma bernilai RM50.

Pembeli juga akan diberi penggunaan Skype selama sebulan agar mereka dapat berkongsi kommunikasi dengan rakan atau keluarga di lebih 62 negara seluruh dunia atau berbual melalui telefon bimbit meliputi 8 negara.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------fas

 SEVENFRIDAY LANCAR KOLEKSI TERBARU


Bagi pencinta koleksi jam tangan mewah, sudah pasti jenama SevenFriday bukan lagi asing. Jam tangan mewah yang diasaskan oleh Daniel Neiderer (gambar bawah) ini kini mengeluarkan koleksi terbarunya dan ia kini diperkenalkan ke seluruh dunia melalui  "SevenFriday World Tour 2014'.

Menggunakan kecanggihan inovasi teknikal  selepas kejayaan P1, P2 dan P3, SevenFriday memberikan kelainan dalam penggunaannya menggunakan kehalusan teknologi Swiss penuh bergaya serta memenuhi cita rasa semasa.

Menariknya 'SevenFriday World Tour 2014" yang berkunjung ke Kuala Lumpur baru-baru ini turut dihadiri Daniel Neiderer sendiri dalam misi berkongsi pengalamannya dalam penghasilan jam tangan mewahnya itu.

Bernilai lebih RM4,000, SevenFriday yang dilancarkan di Bridge Bar, G Tower. Kuala Lumpur baru-baru ini menyaksikan koleksi yang cukup eksklusif  diedarkan oleh  Red Army Watches.

"Kemunculan kali ini bukan sekadar mengetengahkan satu lagi koleksi jam tangan mewah sebaliknya ia bertujuan untuk melebarkan pasaran jam tangan  tersebut," jelas Neiderer dalam ucapan ringkasnya.

Koleksi keluaran pertama SevenFriday laris di pasaran selepas seminggu dilancarkan pada 20 Disember 2012  manakala di Malaysia pasaran semula berlaku selama empat bulan berturut-turut.

Keunikan rekaan ini sendiri sudah menunjukkan faktor tarikan SevenFriday namun Neiderer  yang enggan meletakkan batasan terhadap kreativiti penghasilan jam tangan diketengahkan.

"Secara jujurnya saya amat berbangga dengan pencapaian ditempah buat masa ini. Ini adalah pencapaian tinggi untuk jenama dikategorikan mentah dalam pasaran jam tangan mekanikal. Sejak mula lagi, saya memang tertarik dengan keutuhan teknologi dan sebab itu juga saya berjaya tampilkan koleksi jam tangan mewah cukup bergaya apatah lagi memenuhi cita rasa semasa," jelasnya membayangkan betapa indahnya kehalusan jam tangan buatan Swiss berkenaan.

Secara tidak langsung ia membuktikan kesungguhan Neiderer sebagai seorang pencipta yang mempunyai cita rasa tersendiri apatah lagi pakar dalam penghasilan jam malah hari ini dia juga berjaya melahirkan pembaharuan dengan mencetuskan kelainan pada keunggulan SevenFriday.

Sebelum itu, dalam ucapan aluannya, Pengarah TWB Marketing Sdn Bhd, syarikat  pengederan eksklusif jam tangan SevenFriday di Malaysia, Encik Soemantri Kusumadi berkata, "Neiderer menaruh sepenuh jiwanya terhadap SevenFriday".

"Kami percaya jenama ini boleh pergi lebih jauh," tambah Kusumadi (gambar bawah sekali, kiri).

Koleksi SevenFriday boleh dipakai semua golongan usia termasuk kanak-kanak kerana rekaannya menggabungkan lima perpaduan lapisan permukaan mengukuhkan lagi pergerakan mekanikal, bahagian jam tangan turut mempunyai aturan teknikal canggih, pepiring 24 jam dan penunjuk minit pula menampilkan wajah futuristik.

Lebih unik, bingkai jam 'squircle' - gabungan potongan bulan dan petak digandingkan dlam setiap model, membuatkan pemakaian jam logam bercetak animasi itu kekal canggih di samping menitik beratkan daya ketahanan pemakaian.

Sehubungan itu, bagi meraikan kejayaan ditempah buat koleksi lalu, P1 dan P2 SevenFriday kali ini menampilkan kelainan pada imej serta memainkan elemen warna ceria dalam koleksi barunya, P1-2 (Bright), P1-3 (Oren), P1-5 (Hijau) dan  P2-2 (Works).


Selain itu, P1-3 (Oren) pula melakarkan inspirasi dari KUKA Robotics Corporation, syarikat pengeluar industri mesin robotik Jerman. Rona jingga yang digunakan adalah warna korporat, digunakan syarikat gergasi itu.

Koleksi jam tangan ini boleh didapati di Red Army Watches Pavilion KL, Tropicana City Mall, One Utama Shopping Centre dan Madison Bangsar Village II.

-----------------------------------------------------------------------fas

LOVI PERKENAL DUA PRODUK BARU

 

Lovi. sebuah nemama inovatif terkemuka dari Eropah kini bertapak di Malaysia menyediakan sokongan yang begitu diperlukan oleh para ibu melalui rangkaian produk keibubapaan yang unik  dan berevolusi.
Antara rangkaian yang dipasarkan adalah dua produk inovatif - Pam Susu Lovi dan Cawan Aktif 360 darjah.


"Jenama Lovi adalah  penyelesaian bagi cabaran yang dihadapi oleh ibu bapa masa kini. Mereke perlukan alatan yang lebih berkualiti untuk membantu tugas keibubapaan selain produk yang dapat membantu perkembangan anak mereka yang aktif, bagi mengeratkan lagi pertalian mereka dengan anak mereka," ujar Pengarah Pemasaran LOVI Asia Tenggara, Neel Biswas, semasa pelancaran jenama itu di Petaling Jaya baru-baru ini.



Menurut beliau, proses menyusukan bayi adalah anugerah istemewa buat kedua-dua ibu dan bayi kerana ia memberi manfaat kepada mereka dari segi fizikal dan emosi.
"Ini menjadikan sebab mengapa ibu digalakkan menyusukan bayi mereka selama mungkin dan proses ini dipermudahkan dengan adanya dua jenis Pam Susu Lovi - Pam Susu Elektronik 2-fasa Lovi Prolactis dan Pam Susu Manual 2-fasa Lovi Protect- yang direka khas oleh pakar terkemuka dari bidang laktasi, neonatologi dan terapi pertuturan bagi melindungi laktasi dan  menyokong penyusuan bayi terutamanya bagi ibu bekerjaya yang menetap di bandar," tambah Neel. 
Lovi Prolactis menyediakan perlindungan laktasi profesional melalui sokongan berkesan bagi menyelesaikan masalah laktasi yang dihadapi para ibu yang kerap memerah susu sementara Lovi Protect menyediakan perlindungan laktasi utama untuk ibu yang tidak menghadapi masalah besar semasa penyusuan.
Tidak kurang pentingnya adalah kesihatan dan perkembangan semula jadi kanak-kanak apabila mereka secara beransur-ansur berhenti menyusu susu ibu atau susu botol, apabla bahan makanan baru diperkenlakan bersama susu. Cawan Aktif 360 darjah Lovi direka bagi membolehkan kanak-kanak mengambil langkah kecil ke arah mencapai kebebasan pada usia awal.



Cawan dengan rekaan inovatif ini membolehkan kanak-kanak minum dari mana-mana bahagian di sekeliling bibir cawan sama seperti menggunakan gelas tetapi tanpa risiko tertumpah. Cawan ini tidak mempunyai pelekap bibir, jadi kanak-kanak boleh minum seperti orang dewasa. Ia memupuk sikap berdikari dari kecil dan menyediakan kanak-kanak ke arah mencapai kebebasan yang menyeluruh.
Lovi yang dibawa  ke pasaran Malaysia oleh Anakku Sdn Bhd boleh diperoleh di semua gedungnya di seluruh negara. 
Sempena majlis pelancaran itu juga, satu taklimat oleh Pakar Pemakanan, Indra Balaratnam diadakan di mana beliau menekankan mengenai kepentingan ibu kekal sihat bagi memastikan kesihatan menyeluruh anak mereka. Beliau turut berkongsi beberapa tip mengenai bagaimana ibu boleh kekal sihat walaupun menjalani gaya hidup aktif. 

 

------------------------------------------------------------------fas

OPPO N1 KINI DI PASARAN MALAYSIA


Merupakan satu jenama berteknologi tinggi di peringkat global yang telah bertapak di Amerika Utara dan Asia sejak tahun 2008, OPPO Electronics kini mempunyai rangkaian pejabat di beberapa negara termasuk Thailand, Indonesia, Vietnam, India dan Mexico serta di Amerika Syarikat di mana syarikat ini memasarkan produk blu-ray keluarannya."Malaysia adalah sebuah pasaran yang menarik buat kami. Rakyatnya celik teknologi dan sentiasa mencari-cari reka bentuk yang memikat dan ciri-ciri canggih untuk aplikasi telefon bimbit mereka. Kami yakin OPPO adalah pilihan tepat oleh kerana tumpuan utama kami ialah memenuhi keperluan pelanggan,Kami berikrar tidak akan menjadi suatu jenama yang biasa-biasa sahaja," kata William Feng, Ketua Pegawai Eksekutif Elektronik OPPO pada majlis berkenaan.Menrurutnya dalam menghasilkan OPPO, lebih daripada 1,500 jurutera terlibat  dalam proses penyelidikan dan pembangunan untuk mencipta telefon pintar termaju di mana 200 aplikasi paten setiap bulan bagi aplikasi teknologi dihasilkan. Ini meletakkan OPPO antara 10 syarikat paling produktif daripada segi inovasi teknologi.Jadi apaah yang membezakan OPPO N1 daripada  telefon bimbit sedia ada di pasaran?
     


 OPPO N1 menampilkan skrin paparan 5.9 inci 1080p, snapdragon 600, RAM2GB, storan 16GB dan kamera 13MP pengenalan yang boleh berputar sehingga 206 darjah dan boleh dikunci pada mana-mna sudut.
"Keistimewaannya ialah pelanggan tidak lagi terpaksa membuat pilihan antara mengambil selfie dengan kamera depan berkualiti rendah atau dengan kamera belakang berkualiti tinggi tetapi menangkap gambar secara membuta tuli. Sekarang ini kita hanya perlu memutarnya dan merakamkan foto yang diingini dengan kamera yang sama," jelas Pengurus Jenamanya, Chen Lu ketika memberikan penerangan terperinci mengenai cara kegunaan N1.
Tambah beliau, panel O Touch di bahagian belakang N1 boleh membuka mod gambar tanpa menyentuh skrin dan mengambil gambar dengannya malah dengan remote O-Click mesra gelang kunci untuk fungsi pengendalian dan pengawalan luar peranti termasuk pengendalian kamera secara remote. Ia disambungkan tanpa wayar kepada telefon pintar melalui Bluetooth dan disetkan pada sambungan bunyi penggera pada telefon dan O-Click untuk menolong mencari N1 atau O-Click yang tersalah letak. 
OPPO N1 juga mencipta nama sebagai yang pertama mempunyai ciri Color OS dan telefon ini mempunyai lebih 400 penambahbaikan reka bentuk unik dan 37 paten unik dalam OS untuk kadar kebolehgunaan tinggi dan rupa artistik. Ciri-ciri unik Color OS membolehkan pelanggan melukis atas skrin dengan satu jari, menghidupkan suis telefon dan kamera dengan mudah. Color OS juga boleh diaktifkan dengan sentuhan jari sahaja da ia boleh mengecam gerak syarat. Contohnya, dengan satu jari anda boleh menghidupkan suis telefon/denyar, dua jari untuk mengawal volum dan tiga jari untuk 'screen shot'. Malah dengan menggunakan lebih daripada tiga jari anda boleh hidupkan kamera dan ini disebut gerak syarat berbilang jari N1.

Harga seunit N1 ialah RM1,798.
Pada majlis yang sama, syarikat turut memperkenalkan Find 5 Mini, R1 dan OKKO Neo. Ketiga-tiga telefon ini mempunyai keistimewaan dan manfaat tersendiri disasarkan kepada segmen pelanggan yang berbeza-beza.
Denan pelancaran empat jenis telefon bimbit berkenaan, William Fang memberitahu, OPPO yang bermaksud 'sahabat' atau 'teman' berharap dapat berkawan baik dengan lebih 42 juta pelanggan telefon bimbit di Malaysia yang merupakan 143% daripada kadar penembusan telefon mudah alih di negara ini.



'GADIS MANIS MALAYSIA' PRODUK UNIK & ARTISTIK

Bila disebut Gadis Manis Malaysia pasti ramai yang membayangkan anak dara genit dari tiga ethnik Malaysia iaitu Melayu, Cina dan India. Tekaan anda hampir tepat, cuma perkataan ini sebenarnya adalah cetusan idea pengasasnya, Florence Lambert Lee dalam perniagaan berbentuk barangan cenderahati melambangkan kebudayaan tempatan.Diasaskan pada tahun 2008, Florence yang berasal dari Perancis memilih jenama "Gadis Manis Malaysia' ketika sedang mencari-cari nama sesuai untuk perniagaannya.

"Mula-mula saya tanya suami saya apa bahasa Melayu yang bermaksud 'girl' dan dia terus sebut 'gadis' dan saya pula tiba-tiba teringat perkataan 'manis' jadi dari situlah saya dapat idea untuk 'Gadis Manis Malaysia', ujar Florence kepada sekumpulan kecil media yang diundang ke butiknya di Publika, Dutamas, Kuala Lumpur. 
Bercerita lanjut, usahawan berasal Perancis ini memberitahu, cintanya kepada Malaysia amat mendalam sehinggakan mengambil keputusan tidak mahu lagi menetap di negara asalnya, apatah lagi setelah berkahwin dengan orang Malaysia berbangsa Cina. 
Walau pun mempunyai pendidikan tinggi sebagai graduan Ijazah di bidang Perdagangan Antarabangsa & Perhubungan di sebuah institusi di Paris, Florence mengambil keputusan untuk berniaga setelah 20 tahun berada di Malaysia.

"Saya sayangkan negeri ini dan langkah untuk membuka bisnes dengan tujuan beramal bermula setelah kehilangan anak yang meninggal dunia kerana barah," cerita Florence mengenai anak tunggalnya berusia 6 tahun itu.
Menurut Florence sebelum meninggal anaknya memohon agar dia melibatkan diri dengan kerja-kerja amal bagi membantu meringankan beban kanak-kanak pesakit barah.
"Jadi melalui perniagaan ini saya habiskan masa mencipta barangan cenderahati dan produk-produk yang melambangkan Malaysia malah setiap tahun pada bulan Disember kami akan menganjurkan jualan amal untuk mengisi tabung bagi didermakan pada badan-badan tertentu," tambah Florence.
Jenama "Gadis Manis Malaysia" melambangkan tiga gadis daripada tiga kaum meliputi Yati (Melayu), Ah Chik (India) dan Gowry (Cina).
"Mereka sebenarnya adalah individu yang rapat dengan saya di mana Yati dan Gowry adalah dua orang pembantu saya manakala Ah Chik adalah ibu mertua saya. Melalui mereka inilah yang memberikan inspirasi untuk membentuk karakter dan lambang 'Gadis Manis Malaysia'.



Selain di butiknya, barangan "Gadis Manis Malaysia" dijual di beberapa butik pilihan termasuk di hotel-hotel bertaraf antarabangsa.
"Pada awal perniagaan pasaran agak lembap namun kini orang ramai sudah sedar akan kewujudan 'Gadis Manis Malaysia' dan sekarang bisnes semakin meningkat walau pun  perlahan," jelas Florence selanjutnya. Info lanjut bolehlah email kepada gadismanismalaysia@gmail.com

 

 -------------------------------------------------------------fas
HTC ONE® receives golden makeover for THE FESTIVE SEASON

The world’s best smartphone, now in Gold arrives in Malaysia

 




















......................................................................................................................................................fas


 PANDORA TAMPILKAN KOLEKSI HARI KEKASIH

Pandora sekali lagi memperingati Hari Kekasih dengan menampilkan koleksi terbarunya bagi pasangan yang bakal meraikan kasih sayang dan cinta masing-masing tanggal 14 Februari ini.  Koleksi terbaru telah dipertontonkan kepada media dalam satu majlis eksklusif yang berlangsung di butik Habib Jewels/Pandora di Ampang Point baru-baru ini.
Bersama Pengarah Urusannya, Datin Zarida Noordin serta Pengerusi Pandora Malaysia, Dato Meer Sadik Habib, majlis menyaksikan selebriti-selebriti tanah air seperti pasangan pengantin baru, Rozita Che Wan dan Zain Saidin, Belinda Chee serta Ratu Universe/Malaysia 2013, Carey Ng (gambar atas, sumber Utusan) memperagakan koleksi Hari Kekasih.
Sebanyak 20 desain terbaru boleh diperoleh daripada harga RM169 ke atas dan sebagai tanda penghargaan, pembeli yang membelanjakan RM888  ke atas layak untuk menerima sebentuk 'charm' berbentuk hati bernilai RM126 secara percuma mulai 23 Januari hingga 16 Februari sahaja.

Valentine’s Day is all about the enduring power of love. Renowned Danish jewellery brand PANDORA enriches the romantic moment with its delicate Valentine’s Collection 2014. This Valentine’s Day, let your beloved filled with eternal love and happiness with the timeless pieces.





























Discover PANDORA’s New Sterling Silver Bangle

Modern and refined, PANDORA’s sterling silver bangle showcases a look of polished elegance. Featuring a signature PANDORA clasp, the minimalist design is both timeless and wearable.



Personalize your bangle with your edit of PANDORA’s precious charms such as the expressive openwork heart charms crafted from precious metals to celebrate love, or stack alone for an effortlessly cool style statement.



“PANDORA focuses only high-quality, wearable pieces that would look and feel luxurious, but would also be worth every penny that was being spent on them. PANDORA is based on designs and pieces which are all handcrafted with dedication ensuring all products are finished with the highest quality. With PANDORA, there are endless opportunities to your jewellery piece and this is the most unique part about it. Women can interchange their PANDORA pieces allowing them to express their own personal sense of style for any occasions”, said Datin Zarida Noordin, Managing Director of Pandora Malaysia.



“If you are in search for that unique jewellery pieces to express how you feel, look no further than PANDORA. Featuring brand new sparkling pave heart charms, the new silver love charm and a range of love inspired jewellery including rings, earrings and pendants. Nothing says ‘Be My Valentine’ like PANDORA”, she added.








To own your very own PANDORA piece today, visit any one of other PANDORA’s locations at Bangsar Village II, Empire Shopping Gallery, Subang, Mid Valley Megamall, Tropicana City Mall, Gurney Plaza, Penang, Setia City Mall, Shah Alam, the Paradigm Mall, Kelana Jaya, Alamanda Putrajaya, Kuala Lumpur International Airport and boutique kiosks at Pavilion Kuala Lumpur, Suria KLCC, Tangs 1 Utama and Pandora jewellery counters at the Ampang Point Habib showroom.

PANDORA’s East Malaysia boutiques are located at the Spring Shopping Center, Sarawak and Suria Sabah.

For more information on PANDORA’s latest collections and promotions, visit www.pandora.net or join as a fan on their Facebook page ‘Unforgettable Moments – Malaysia’.


 CROCS INTRODUCES FALL/HOLIDAY 2013 COLLECTIONS

 Planning for a journey, a party or even just stroll around down town and celebrates Christmas with a bash yet do not want to tire your feet? Maybe a look into the latest Fall/ Holiday Collections by Crocs might  be your cup of tea in footwears or shoes for an attire.



Recently Cros launched its latest Fall/Holiday 2013 collections comprising of luxurious leather shoes and  canvas sneakers that's dipped with a splash of style. Designed in a variety of shoe styles for all, Crocs signature light weight comfort made with  croslite material sole helps  to creat soft, lightweight, non marking and odour restistant footwear that fits well and last long.

From womens leather cap toe wedge to create that dressy look to canvas sneakers for lightweight comfort, Crocs trendy, retro leather styles are fashionable while the canvas sneakers provides durability and casual comfort thus making the wearer looks posh and positively comfortable all day long.

With animal prints, glitters and bright colours. Crocs surely has sporty and girly designs plus something for the guys too.

A sneak peak of Crocs latest was eyed to the media recently that  ranges from a Crochband Airy Slingback of RM139 to a Crocs LoPro Slip-On Sneaker costing a reasonable price of RM269.   Crocs LoPro Slip-On Sneaker delivers a sleek smart, classy look with supple leather upper thats pairs effortlessly with everything from dressy to casual. Make your choice as to which pairs suits your desires and feet. 

Some of the designs are - Crocs A-Leigh Linen Wedge (RM249); Crocs Gianna Heel (RM229); Duet Budy Day Skimmer (RM219); Crocs Santa Cruz Herringbone Loafer (RM219);
Walu Accent Suede Loafer (RM289); Theralucent Snake Print Flat (RM219); Crocs Gianna Glitter Flat (RM189); Crocs Cobbler Flat (RM229) and  Hover Synth Leather Slip-On Men (RM249) that is a sporting uber lightweight comfort and a contemporary leather look which gets you ready for a wild night out or a weekend party fun! 

Truly, Crocs latest Fall/Holiday Collection offers versatile footwear in a myriad of vibrant colors to brighten up any occasion in store. Enjoice!
More information  about Crocs Malaysia or to locate a store visit www,crocs.com.my and stay tuned to updates via Crocs Malaysia Facebook.






2MORROWSHOES NOW IN MALAYSIA

Renoma Cafe at Jalan Bukit Bintang became not only a cafe but was brighten up with celebrities and stars that glitters to welcome and witness the launch of 2morrowshoes recently.  Stars like Alyah, Marsha, Daphe Iking as emcee (pix above) and many others were enlightened with a showcase of footwears of 2Morrow specially brought in from Thailand by its beautiful director, Ezza Yusof and handsome partner cum actor, Kan Katathavon.
Products were also introduced at a 50% discount during the event whereby a pair of shoes at its retail cost of RM209 for example could be bought half price. It was not only a night of elegance but a chance to 'shop' the newly introduced 2morrowshoes at affordable price. You may wonder what is 2mmorrow shoes?

2morrow is brand with products of handmade unisex footwear, apparel and accessories from Thailand. Own by celebrity from Thailand. Established in February 2012, 2morrowshoesMY are the official distributor for Malaysia and Singapore.

For international reach, 2morrowShoes started in Malaysia in November 2012 after it first day-beau at Urbanscape 2012, the biggest Festival Fashion, Art and Music Malaysia. Also 2morrow Shoes participated the 4th Malaysia International Shoe Festival 2013 in March. Again this year on 23th November 2013 2morrowshoesmy was at the Urbanscape Event. Only 2 months available online, 2morrowShoes has caught the attention of Robinsons Malaysia and Tangs, now it’s available exclusively at Robinsons, Level Ground floor and Level 1, Gardens Mid Valley and Tang Empire, Subang.

With eclectic patterns and prominent design, 2morrowShoes are the leading brands comparing to the other with similar shoe concept in the market. It could be define by our quality of fabric and materials used.

"I strongly believe that we are leading the industry and we have received strong interest from people all over Malaysia, Brunei and Singapore of our unique colorful design shoes," says Ezza Yusof as one of the Directors of Roiszt Resources with her partner from Thailand, Kan Kantathavorn who also gave his welcoming speech. 
Trying it, the shoes are comfortable to wear especially if you are an active mover and needs flats for your daily routine. Congrats! 

............................................................................................................................................fas

HTC ONE MAX COMES WITH A NEW FINGERPRINT SCAN

Are you an ardent  fan and user of HTC smartphone? Guess if you are, then the good news is you can now view and purchased the HTC One Max which is the latest in the market. So whats good about this new breed? Well, one important thing for sure is that this super-sized smartphone comes with a new Fingerprint Scan feature takes convenience to a new level thus no worries if you loose your handphones no one else could use it. So, hopefully whoever kept it will think again to have it returned to the rightful owner. Anyway, this new design includes HTC BlinkFeed as well as HTC Zoe and HTC BoomSound combined with the new HTC Sense 5.5 which are all enhanced to continue to deliver the best overall smartphone experience, now on a larger screen.
“The addition of the HTC One max means that we now have an HTC One phone for everyone. The family has been built on quality and game-changing innovations and the HTC One max is certainly no exception,” said Peter Chou, CEO of HTC Corporation. “The upgrade to HTC Sense 5.5 will provide our most amazing mobile experience yet, with the HTC One max delivering the size and power required to do everything you want, and more, without compromise.”

Big and powerful

The HTC One max’s 5.9” full HD1080p display is perfect for enjoying photos, videos and movies on the go. Smooth and efficient performance comes courtesy of a quad-core Qualcomm® Snapdragon™ 600 processor featuring a quad-core 1.7 GHz CPU enabling jaw-dropping performance, ultra vivid videos and booming sound. Whether you’re watching videos in stunning HD, playing games or checking out what’s hot online, the HTC One max sounds amazing, looks sharp and keeps working when you need it.

The 16GB or 32GB onboard memory can be expanded thanks to a microSD™ card slot, with a massive 50GB of additional free Google Drive online storage being offered exclusively to HTC One max owners[1].

The large 3300mAh embedded battery means that this level of performance will last and last. Even the most intensive users will find the HTC One max is up to the challenge thanks to the optional HTC Power Flip Case, a stylish 1200mAh battery expansion for your HTC One max which offers both protection and extra juice when you need it most.
Maximum convenience at your fingertips

The average person checks their phone multiple times a day, so the HTC One max welcomes a new era of convenience and advanced functionality thanks to a built-in Fingerprint Scan feature. Located on the back of the device, the fingerprint scanner allows users to lock or unlock the screen and quickly launch up to three favourite applications by assigning an individual finger to each.

More content than ever before

The HTC One max’s Sense 5.5 upgrade comes with a more social, personalised HTC BlinkFeed that can be further refined by customisable topic categories and new integration with premium content providers including Instagram and Google+. Up to 120 articles can also be downloaded for offline viewing, making BlinkFeed even better for snacking on information wherever and whenever you are.

Ultimate imaging

Featuring HTC’s UltraPixel camera technology, HTC Zoe mode, that brings your photos to life, and a 2.1MP front-facing camera, the HTC One max will capture stunning photos and full HD 1080p videos whether you’re the photographer, the subject or both. Dual Capture means you can now snap memorable moments and your reaction to them in one extraordinary photo or video by simultaneously shooting with the front and rear cameras.

Improved imaging is also introduced through Video Highlights, which combines your photos and videos to create a mini movie complete with the soundtrack and visual theme of your choice. And with the HTC One max, your Video Highlights can now be any length you want[2].
Design at its Best

Available in Glacial Silver now, and Stealth Black in late December, the HTC One max shares the same premium design credentials as the rest of the HTC One family, providing an all-round exceptional experience.



Global Availability
The HTC One max will available in Malaysia at all HTC retailers and selected mobile operators at RM2,499 from now onwards.


[1] Additional 50GB of online storage free for two years. Requires registration for a Google account. Additional terms and requirements may apply (including a subscription fee) after two-year trial expires. Fore details, refer to support.google.com/drive/?p=drive_offers_htc.
[2] Do not reproduce, distribute or otherwise use copyrighted materials in connection with the Video Highlights feature unless you have secured the copyright owner’s permission first.


ASEAN MOBILE COMPANY LEADS IN ENVIRONMENTAL CHANGE
Ninetology partners with Malaysian  Nature Society in phone recycling program

In response to the high number of wastage and pollution  due to the high number of disposable mobile phones in the country., Ninetology ASEAN and Malaysian Nature Society (MNS) has formed an exclusive mobile recycling program, the Smart Ecology 2 to reduce this damaging effects on the environment. MNS acknowledges Ninetology as catalyst in taking leadership with the phone recycling program in the country as well as taking a stand to make a difference in the environment.
"It is never smart to have accumulating unused devices in almost every corner of our very own homes as it gives more harm than any good in the long run, especially when new smart phones are launched every other day. Hence, our initiative of Smart Ecology 2 with MNS to provide the platform for people who are looking into upgrading their phones. a chance to contribute back to the environment," says Sean  Ng, CEO of Ninetology ASEAN at the launch of the program to medias in Subang Jaya, recently.
In a way to encourage and motivate users to recycle their old phones the Smart Ecology 2 program offers rebates of up to RM200 to users who trade in their old mobile phones. All they need to do is to sign up at ninetology.com/echannel before the new purchase.
These old phones will be gathered by MNS and its recycle for nature team, in which it will then be disposed or recycled via the Green Recycling Method. The respective parts of each device will be segregated respectively to be repaired then re-use for  future new devices.
Before this, users looking to upgrade their phones do not have  a platform to 'contribute' back to saving the environment. However, with this new initiative, users looking to upgrade their current mobile phones will now have a channel to patron when they get their new phones by trading in their old ones.


PENTAX PERKENAL SIRI KAMERA K-3

Ricoh Imaging Co. memperkenalkan siri DSLR terbarunya, Pentax K-3 yang diperincikan dengan fungsi simulator anti-aliasing inovasi hebat yang dicipta khusus untuk K3.
Ia semestinya berita baik kepada jurugambar professional dan peminat dunia fotografi yang ingin mengurangkan kesan beralun pada imej secara efektif tanpa perlu memasang penapis optikal anti-aliasing pada kamera.Inovasi canggih itu member pilihan kepada pengguna sama ada menggunakan penapis atau tidak sewaktu merakam pemandangan dan objek.
Majlis diacarakan Xavier Mah berlangsung meriah di lokasi ekslusif Bridge Bar, G Tower dengan dihadiri pengedar sertar akan media.

Pengurus Produk, Takashi Arai, berkata,  "Pentax siri K mempamerkan paparan imej yang lebih efektif dengan 24mp megapixel dan sensitiviti ISO 51200 terunggul. Pentax  K-3 lebih baik daripada produk hi speed continuous shooting lain dengan kuasa 8.3fps dan tentunya, fungsi simulator anti-aliasing memenuhi kehendak pencinta dunia fotografi,”   katanya. Turut hadir, Pengurus Jualan Ricoh Imaging Co. Japan Malaysia, Ryota Shimamoto.
K-3  dilengkapi sensor imej terbaru APS-C-size CMOS (23.5mm x 15.6 mm). Ciri itu turut digabung dengan engin memproses imej PRIME III yang melonjakkan kemampuan pemprosesan imej sekaligus mengurangkan bunyi bising secara efisyen. Hasilnya, gambar berkualiti tinggi walau dalam suasana terlalu terang.
Di majlis sama, penerbit majalah DSLR, KL Yeam yang sering tampil hebat dengan karya fotografi hitam putih turut memberikan tutorial produk.
Yeam dikenali kerana kepakarannya merakam foto studio dan jalanan, selain turut digelar jurugambar berjiwa lasak yang sentiasa meneroka aspek fotografi di luar kebiasaan. Penceritaannya secara bersahaja menghidupkan suasana sepanjang sesi penerangan yang cukup teknikal itu.


Yeam menyentuh mengenai monitor LCD mudah lihat 3.2 inci dengan anggaran 1,037,000 dot (dalam nisbah 3:2) dan kaca tempered pada panel depan sebagai jaminan ketahanan.
Begitu juga dengan binaan dipanggil air-gapless di mana tiada ruang udara antar alapisan LCD, mampu mengurangkan kesan pantul balik dan penyebaran cahaya yang menjadi penyebab gambar kabur sewaktu penggambaran luar bangunan. K-3 turut dilengkapi kemudahan tayangan imej  yang  kelihatan  ‘hidup’ sewaktu gambar diulang tengok.
Menambah kehangatan majlis tentunya acara cabutan bertuah di mana pemenang bertuah berpeluang membawa pulang hadiah berupa produk Ricoh Imaging Co.
Di majlis itu, tetamu turut dijamu canapés dan jamuan ringan sepanjang acara berlangsung.
Sebelum tirai majlis berakhir, tetamu diberi peluang menguji kehebatan Pentax K-3.
Di majlis sama, Ricoh mengumumkan penawaran K-3 Edisi Perak Premium,terhad sebanyak 2,000 unit di seluruh dunia. Dikemaskan badan dan pemegang berwarna perak, siri edisi terhad yang menyerlah ini dikatakan pelengkap lensa versi perak edisi terhad yang direka khusus untuk menjelaskan imej kabur.
 ---------------------------------------------------------------------------------------fas
CASIO G-SHOCK CELEBRATES 30 YEARS OF TIMEPIECE WITH 'SHOCK THE WORLD'

 Held at the Chinwoo Stadium, Kuala Lumpur the Casio G-Shock 'Shock The World 2013' was much awaited for especially by fans of the notable watch whilst seeing in person the 'Father of G Shock' flown in to be  right infront of you.. and he is no other than Mr. Kikuo Ibe, Research and Development Chief Engineer of Casio Japan.

Touring major cities across the globe in celebration of the iconic timepiece's 30th birthday, Kuala Lumpur, Malaysia became the final destination from New York, Berlin. Paris to Tokyo and Dubai and has brought together thousands of people since its inception in 2009 across contiments and cultures to celebrate the brand and its legacy of trendsetting innovation in timepieces.
These tough ‘indestructible’ watches, designed by Kikuo Ibe, as demonstrated by him as he throws the watch to a sudden 'bang' much to an amazing crowd,  have ultimately defined the brilliance of combining style and utility, along with superior craftsmanship. 

Recalled Ibe to the invited press, "When we first started G-SHOCK, we wanted to challenge conventional wisdom that a wrist watch always had to be handled with care. Each G-SHOCK watch is the perfect embodiment of the latest shock resistance technology with cutting-edge design. As we now celebrate G-SHOCK’s successful 30 year history, it is about sharing our vision and journey as we remain committed to continually innovate and evolve our design to excite the world,” said the creator of G-SHOCK (Pic below: Ike with an ardent G-Shock user and collector, Dr. Faiz I. Anuar).

During the event,  fans, celebrities and media were treated to a celebration featuring a multitude of talents from the movers and shakers of Malaysia, namely VPYP, Julian Oh DJ Eva-T, An Honest Mistake, LahLah Land, Katoon Network and a special appearance by Joe Flizzow, SonaOne and Altimet.
In an exclusive collaboration between G-SHOCK and two of Malaysia’s renowned designers in their respective fields of fashion and graphics, the event featured the unveiling of their limited edition stylized G-SHOCK watches, one designed by Malaysian fashion designer Joe Chia, known for his avant-garde styles and representations and the other by Irman Hilmi, famous for his various unique graphic designs with several local and international brands. 
Lam Wai Khuen, Deputy General Manager of Marco Corporation said, “The magnitude of this global celebration alone indicates the significance of 30 years to Casio G-SHOCK. It’s ‘Triple 10’ development philosophy of engineering a timepiece capable of withstanding 10-meters of free- fall, 10-bar water resistance and 10-years worth of battery life marks the big 3 0 for us. We are honored that Malaysians are celebrating this with us today”.
Simultaneously, capping  off the celebration, G-Shock releases Lighting Yellow Collection. The yellow color way, in particular pays homage to G-Shock's first colors ever introduced back in 1992 and its ongoing commitment to technically advanced, functional ad stylish designs. The limited edition of Lightning Yellow collection will be available this coming December 2013. So fans of G-Shock don't miss the grab!


...............................................................................................................................fas
ENJOY XMAS WITH SK-II LIMITED FTE SWAROVSKI ELEMENTS


Dressed in a signature print featuring Swarovski elements of iconicXillion cut with intense sparkle and fascinating light effects. I am sure SK-II lovers would enjoy this gift of love for their Christmas present.

Inspired by a simple vision of desire to bring out the best in every women so as they shine, the Swarovski iconic Xillion cut elements dazzles and captivates whereby the masterfully designed crystal sihouettes in an elegant motif reminiscent of sparkling snowflakes falling to the ground.
To celebrate the first ever global partnership with Swarovski elements, SK-II also produced a chic compact mirror intricately encrusted with Swarovski Elements crystals. The perfect companion to the limited edition comes the Facial Treatment Essence, the mirror brings stylish aesthetics and craftsmanship together and is set to be coveted accessory for all beauty and fashion mavens. And with a powerful formula that featured over 90% pitera to shift skin across the five dimensions of texture, radiance, firmness, spot control and wrinkle relisience to crystal clarity, its no wonder that the limited edition FTE ranks at the top of celebrities and A listers' gifting lists this festive season.
It is priced at  RM519 for 215ml and available in all SK-II counters in Malaysia from 1 October 2013.
..........................................................fas
SOL REPUBLIC & V-MODA SHARED PRODUCT ANNOUNCEMENT

Committed to changing the world one listener at a time, SOL REPUBLIC announced that its entire line of groundbreaking new headphones are now available at major retailers across Malaysia.
Scott   Hix,   SOL   REPUBLIC   President   &   COO,   noted:   “SOL   REPUBLIC   is   committed   to   incredible music experiences for everyone. We create affordable, superior sounding headphones that  allow  you  to  express  your  personal  style.  It’s  very  gratifying  to  us   that our products are generating a fan base so quickly, and that we have the support in the country  who  now  carry  the  full  SOL  REPUBLIC  headphone  line.”
Featuring a groundbreaking modular design, SOL REPUBLIC headphones deliver a uniquely superior sound signature, with a fashion-forward look and the convenience of a remote and mic  for  today’s  music  lover. 

New Colors, Unlimited Choices, Total Individuality
Combining fashion-forward design, virtually indestructible construction and advanced sound technology,   SOL   REPUBLIC’s   Tracks   Remix   system   enables   every music lover to create headphones to match their style. In addition to the original black, white or red Sound TrackTM headband options, SOL REPUBLIC breaks from traditional headphone colors and introduces its new fashion colors inspired by the latest trends, including Progressive Purple, Glitch Grey, Dub Orange, Electro Blue, and Pink House. SOL REPUBLIC is also adding new color options to its Tracks HD line. Offering a more sophisticated sound and advanced materials, music fans can also choose new Tracks HD in jewel-toned Blue, Purple or Red.
Fans can complete the style experience by selecting their cables from the same wide variety of colors allowing fans to mix or match the Sound Track headband colours. All cables come with a 90-degree angle plug for durability and an omni-directional microphone for use with compatible Android, iPhone and Blackberry devices.
Changing   your   style   and   your   sound   is   now   simple   with   SOL   REPUBLIC’s   Tracks   Remix   system. Available in more than eight colours, consumers can swap out a Sound Track headband to create an entirely new look for RM170.


SOL REPUBLIC is a global consumer electronics company dedicated  to  enhancing  people’s   lives through better-sounding headphones. Comprised of music fanatics, SOL REPUBLIC develops its products from the ground up to make headphones that look, sound and feel unlike anything else in the market. SOL REPUBLIC has offices in California, Oregon and New York City and is developing an army of followers, fans and dreamers in its worldwide social media communities.

Together with Sol Republic, another branded headphones V-Moda was also exhibited to the media. 

V-MODA, the multi-platinum selling designer of headphones trusted by the pros and elite, announces the highly-anticipated M-100 headphones designed by and for mobile music enthusiasts. V-MODA uniquely crowd-sourced the input of hundreds of audiophiles, journalists, producers and renowned DJs around the globe after news of M-100 first leaked online. Rather than abolishing the information, V-MODA embraced it and openly interacted on forums and social networks which ultimately transformed into a platform of crowdsourced product development.




--------------------------------------------------------------------------------fas
PEWANGI 'NING' LAMBANG WANITA YAKIN

Pelancaran pameran dan pewangi "Ning" disempurnakan oleh Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Darto Seri Mohamed Nazri Aziz di mana Ning turut menghadiahkan pewanginya kepada tetamu kehormat itu.
Menurut Ning, beliau amat teruja dengan penghasilan produknya itu di mana idea berkenaan telah dicetuskan dua tahun lalu bersama suaminya. Hadir dalam pek hitam dan emas dengan harga jualan RM159 sebotol 100ml. pewangi 'Ning' boleh diperoleh di semua cawangan Parkson di Festival Mall KL, Melaka, Kota Bahru dan Store Pasifik, Sungai Petani termasuk di Flying Emporium, Dimensi LCCT, C&F Langkawai dan Emporium LCCT.
Pewangi Ning merangkumi ekstrak  bunga oren Afrika.jasmin, honeysuckle, plum dan limau mandarin yang menghasilkan bauan lembut lambang wanita dan ibu berkerjaya seperti diri Ning sendiri.
Berhubung kelahiran 'anak' barunya ini kata Ning, "Baunya lembut dan menyegarkan sesuai untuk wanita yang penuh yakin dan kuat. Malah saya meletakkan lambang 'bibir' sebagai 'trademark' diri saya pada botol berkenaan." 
Sempena pelancaran tersebut. pembeli berpeluang memperoleh skaf terhad eksklusif yang ditawarkan bagi setiap pembelian selai stok masih ada.
Sejujurnya, pewamgi 'Ning' ini boleh menandingi dan setanding produk pewangi antarabangsa di mana pembungkusannya cukup elegan dan menarik. Jadi lebih baik membeli produk buatan Malaysia dan menyokong Ning dengan usahanya menjadi usahawan ini. Kata Ning, sebagai perancangan masa depan beliau berhasrat mengeluarkan pula pewangi khas untuk lelaki dan tentu sekali untuk suaminya dan si kecil yang akan membesar sebagai jejaka kacak, Ryan Sky Dalton.
m
 ------------------------------------------------------------------------------------------------------fas
 NISSAN GRAND LIVINA TERBAHARU  LEBIH ELEGAN

Semasa pelancarannya baru-baru ini, Pengurus Besar Jabatan Asia dan Oceania, Nissan Motor Co, Ltd., Stepharus Ardianto berkata, 'saya percaya bahawa Grand Livina akan menjadi pilihan popular ramai rakyat Malaysia. Ia juga akan terus mengujakan pemandu serta penumpangnya dengan pengalaman pemanduan yang menyenangkan - samada pemanduan jarak jauh untuk berseronok atau pun pemanduan harian."
Sejak hadir di pasaran tempatan pada tahun 2007, terdapat lebih 65,000 unit Nissan Grand Livina di atas jalan di Malaysia sehingga kini.
Kereta ini dikuasakan oleh unit enjin yang sudah terbukti menjimatkan minyak iaitu HR16DE atau MR18DE. Enjin 4 silinder aluminium sepenuhnya ini adalah kompak dan ringan. Ia dilengkapi teknologi kawalan injap pemasaan yang menawarkan prestasi responsif, lebih lancar dan tahan penjimatan bahan api mendahalui kelasnya. Stereng kuasa elektrik (EPS) pula memudahkan aspek pengendalian serta mengurangkan penggunaan minyak.
Keterangan lanjut layari www.nissan.com.my, Foto Farish Ayub.
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------fas

DUA PRODUK TERBARU DASHING FOR MEN
Dashing For Men memperkenalkan inovasi terbaru mereka khusus buat kesegaran optimum wajah dan tubuh badan setiap jejaka generasi kini. Memahami kehendak generasi kini yang sentiasa aktif, sibuk dan memiliki agenda seharian yang padat, Pembersih Muka dan Mandian Badan 2 dalam 1 Dashing For Men Clear Matte & Hydra Energy  adalah kunci kesegeran optimum seharian anda.
Sebagai sebuah jenama produk penampilan dan penggayaan terulung khusus buat kaum lelaki merentasi Generasi. Dashing For Men menawarkan rangkaian lengkap produk penampilan daripada penjagaan wajah, badan dan mandian.
Ringkas, mudah dan berkesan adalah tiga kata kunci penampilan golongan moden kini. Lebih arif dan mementingkan penampilan yang menarik, Clear matte & Hydra Energy melegkapkan rejim penampilan dan gaya anda.
Formulasi Dwi tindakan multi minerals produk ini amat sesuai untuk bertindak dari dalam struktur kulit muka bagi memberikan kesegeran wajah dan bertindak pantas pada dasar kulit tubuh badan untuk membersihkan sel sel mati dan detokfikasi.
Bangkitkan adrenalin dan jana keyakinan dengan Pembersih muka dan Gel Mandian Badan 2 dalam 1 Dashing For Men Clear matte dengan formulasi Dwi tindakan multi minerals manfaat anktioksida membersih kulit muka secara mendalam dan membersihkan sel-sel kulit mati serta detokfikasi tubuh badan untuk tampil segar sepanjang hari. Dapatkan pengalaman mandian yang memperkayakan dengan Pembersih Muka dan Gel Mandian Badan Dashing For Men 2 Dalam 1 Hydra Energy. Formulasi dwi tindakan tiga kali ganda ejen pencerahan  dan menghidrat dengan merawat kulit kusam,kering dan tidak sekata akibat pencemaran.
Dapatkan duo futuristik ini sekarang dan terus tampil yakin bergaya dan hebat daripada mereka yang diaras biasa di semua pasaraya utama, pasaraya-pasaraya dan farmasi terpilih di dalam dua saiz 250 ml ( RM10.90) dan 500 ml (RM18.90)

NINETOLOGY LANCAR CAWANGAN UTAMA DI PLAZA LOW YAT


Bersempena dengan sambutan Hari Kemerdekaan ke-56 Malaysia, syarikat teknologi peranti mudah alih Asia Tenggara, Ninetology Malaysia dengan bangga mengumumkan pelancaran rasmi cawangan Touch Point utamanya di Plaza Low Yat. Cawangan utama Touch Point milik Ninetology ini menawarkan pengguna pengalaman titik pertemuan gaya hidup dan budaya hari ini serta peragaan produk dengan konsep yang unik.
Pelancaran yang diadakan sempena Hari Merdeka ini memberi makna besar kepada kami sebagai pengeluar teknologi peranti mobile yang berjaya memasuki pasaran Asia Tenggara dalam masa kurang dua tahun. Kami amat menghargai usaha kerajaan dalam mewujudkan suasana yang aman untuk perniagaan di mana rakyat negara ini boleh menikmati pelbagai budaya dan cara hidup di Malaysia,” kata Eddy Tay, Ketua Saluran, Ninetology Malaysia. ”Cawangan utama Touch Point kami meraikan bulan sambutan merdeka ini dengan menyediakan pelbagai jenis telefon pintar yang memenuhi kegemaran pengguna termasuk teknologi, fesyen, sukan dan sebagainya. Touch Point bukan sahaja tempat untuk memperagakan produk kami malah para pengguna boleh mempelajari cara menggunakan telefon pintar bagi meningkatkan gaya hidup serta apa yang mereka minati. Cawangan utama ini akan menjadi pusat latihan belia dan budaya bagi menyebarkan gaya hidup kota yang dibawakan oleh Ninetology,” menurut Tay lagi. ”Telefon pintar kami bukan sekadar alat komunikasi, tetapi peranti yang meningkatkan kehadiran pengguna dalam dunia sosial, seterusnya membuka jalan kepada pelbagai peluang. Kami bakal membawa satu kejutan kepada semua pengguna android, tanpa mengira jenama telefon pintar mereka. Nantikan pengumuman kami tidak lama lagi!”.

Tay menambah. Menurut beliau lagi, syarikat telah memilih Plaza Low Yat untuk melancarkan cawangan utama Touch Point kerana tempat ini merupakan “Pusat Membeli-belah Gaya Hidup IT yang Terbesar di Malaysia”, dan lokasi ini sudah sekian lama dikenali sebagai pusat membeli-belah sehenti bagi produk elektronik dan IT.


Keupayaan kami mendapat ruang di bangunan ini membuktikan kekuatan dan potensi jenama kami. Syarikat peranti mobile yang lebih besar pun sukar untuk menyewa di sini. Kami akan membuka lapan buah cawangan utama Touch Point di Lembah Kelang pada tahun ini (jumlah sembilan buah) dan sembilan buah lagi di Malaysia pada tahun depan. Cawangan-cawangan ini adalah lebih besar untuk memberi perkhidmatan yang lebih baik kepada pelanggan kami,” jelas Tay. Majlis memotong reben telah diadakan bagi menandakan pelancaran rasmi cawangan Touch Point yang pertama. Turut hadir di majlis pelancaran ialah pasukan pengurusan Ninetology Malaysia yang terdiri daripada Sean Ng (Ketua Pegawai Eksekutif), Marco Beh (Ketua Pegawai Operasi), Shian (Ketua Pengawai Kewangan), Vijian Chan (Ketua Pegawai Pemasaran),  Eddy Tay (Ketua Saluran); Michael Lee (Pengurus Besar, Pengurusan Hartanah dan Operasi Plaza Low Yat), serta para selebriti termasuk Z-Chen, Iqwal Hafiz, dan Sasi the Don.

Cawangan utama Touch Point Ninetology dibuka dari 10pg hingga 10mlm setiap hari. Untuk maklumat lanjut, sila layari http://ninetology.com.
 
SPESIFIKASI BLACKBERRY Q5.
BLACKBERRY MALAYSIA melancarkan telefon pintar untuk pelanggan yang berpendapatan sederhana tengah berupa BB Q5 dengan harga RM1299. Dengan reka bentuk yang sama seperti BB Q10, telefon pintar terbaru dari Blackberry ini dihasilkan dengan peranti 10.1 0S dan memberikan masa bualan sehingga 12 jam setengah pada talian 3G. Majlis pelancaran dan pengenalan kepada pihak media dilakukan oleh Pengarah Urusan Blackberry Malaysia, En Annamalai Muthu di Black Box, Publika, baru-baru ini. Menurut Annamalai, pengalaman menggunakan BB Q5 tidak banyak bezanya dengan Q10 cuma ia diperbuat khas untuk kegunaan mereka yang pentingkan komunukasi namun pada harga yang berpatutuan. Malah ia juga ditujukan khas kepada peminat setia BB yang sukakan BBM. Lihat spesifikasi yang di siarkan sebelah untuk mendapatkan gambaran jelas.


Rona merah sesuai digayakan oleh kaum wanita....

DENGAN kamera hadapan dan belakang, BB Q5 ini boleh menjadikan perhubungan antara rakan-rakan dengan lebih selesa,

Sempena Festival Fesyen Islamik (IFF) yang dijangka berlangsung tidak lama lagi di PWTC dan sebagai penaja segmen IFF November depan,  Sunsilk berkolobrasi dengan pereka fesyen Rico Rinaldi dalam memperagakan fesyen khas bagi wanita berhijab,
Malah, Sunsilk menyediakan platform untuk memupuk bakat baharu melalui peraduan 'Sunsilk Lively Clean & Fresh - Hijabku, Gayaku'.

Melalui peraduan tersebut, para pereka fesyen hijab dan model boleh  merebut peluang untuk menunjukkan bakat mereka di pentas fesyen antarabangsa IFF di mana 10 orang pereka dan model teratas daripada peraduan ini akan menerima peluang menyertai program mentor daripada personaliti ikonik industri fesyen.
Mereka akan bersama para mentor seperti Dato Seri Raja Rezza Shah dan Rico Rinaldi di mana perjalanan mereka akan dirakamkan  melalui satu siri webisod melalui Sunsilk Malaysia di Facebook. Peserta yang berjaya akan diberi peluang muncul  dalam segmen Sunsilk eksklusif  semasa peragaan haute couture IFF pada bulan November kelak.
FESYEN menyerlah Rico Rinaldi
Sesuai digayakan gadis tinggi lampai.
SUNSILK membentuk kolabrasi strategik dengan Islamic Fashion Festival (IFF) untuk memberi inspirasi kepada pemakai hijab nntuk mencapai pelbagai kemungkinan,

TIGA gaya ikatan skaf untuk gadis berhijab diperkenalkan Sunsilk........

GAYA ikatan yang elegan untuk di contohi para wanita.......

LAGI fesyen rekaan Rico Rinaldi di majlis Sunsilk yang berlangsung di sebuah hotel terkemuka baru-baru ini.
MEMPERKENALKAN tiga pengacara manis yang mengendalikan program Hijabista siaran Astro Ria.

MUNGKIN fesyen di atas dan di bawah rekaan Rico Rinaldi sesuai untuk anda contohi.

Selaras dengan usaha menghasilkan inspirasi, Sunsilk turut menghasilkan bersama program infotainment dengan Astro Ria. Program yang bertajuk 'Hijabista' ini menampilkan kandungan yan relevan dengan pemakai hijab seperti makeover, mini-drama,  petua selebriti dan trend hijab yang terbaharu.
Langkah-langkah untuk menyertai Peraduan Sunsilk Lively Clean & Fresh - Hijabku, Gayaku... layari www.facebook.com/SunsilkMalaysia untuk maklumat lanjut.

...........................................................................................................................fas
“MAKE THIS YOUR DAY”
BOSS PARFUMS UNVEILSTHE NEXT CHAPTER IN ITS FEMALE FRAGRANCE STORY
Following the successful launch of BOSS NUIT Pour Femme – the biggest BOSS Female fragrance launch so far;BOSS Parfums is today thrilled to announce the next chapter in its female fragrance story with the anticipated launch of BOSS JOUR Pour Femme.  Created to evoke the feelings of the first light of day, BOSS JOUR Pour Femmeuses this unique moment to inspire women to fulfil all opportunities and create their very own stories, every day. With an elegant and refined composition, the fragrance has been created to reflect three important female facets – composure, elegance, inspiration – brought together in a beautiful blend of white florals with vibrant citrus. 

The scene is set in Valencia, derived from the Latin Valentia, meaning ‘valour’ - it is widely regarded as the city of strength. A modern metropolis, full of beautiful possibilities including arts, science culture and beautiful light –it isthe perfect setting for the launch of BOSS JOUR Pour Femme. Located on the Iberian Peninsula, with unlimited hours of natural daylight, Valencia, the light-infused paradise, was the natural choice for a fragrance inspired by the first light of day.

The global launch will take place at The Hemisferic, the centrepiece of the City of Arts & Science - a spectacular design representative of modern femininity, something perfectly embodied by the BOSS JOUR ambassador. Following the reveal, interviews will take place at La Catuja Hotel in Valencia, a beautiful setting with relaxing gardens in which to think and contemplate the possibilities of the day ahead – truly evocative of this new fragrance.

The ambassador choice for BOSS JOUR Pour Femme was a natural decision for the brand with the importance of selecting someone who encapsulates femininity and elegance. It is with much excitement that BOSS Parfums announces thatGwyneth Paltrow, will be returningfor her second campaign as ambassador forBOSS JOUR Pour Femme. Fluent in Spanish, Gwyneth Paltrow hails Spain as her second home and fell in love with the country while living there at the age of 15.

“I think what motivates me to make the most of every day is my curiosity about life. I’m passionate about the things I do and strive on feeling challenged. The main thing is to believe in yourself. If you’re passionate about something you have to just go for it and be confident. The great thing about BOSS JOUR Pour Femme is that it helps makes me feel truly feminine. It’s so much  more than just a beautiful smell.”
Gwyneth Paltrow, face of BOSS JOUR Pour Femme

 “There is no more perfect ambassador for our BOSS female fragrance brand than Gwyneth Paltrow. She sets out to achieve in everything she does, from her career and business ventures to her family life. The campaign represents and celebrates everything that women around the world are, and that Gwyneth Paltrow is.”
Guillaume Tardy, Global Director, Procter & Gamble Prestige

Gwyneth Paltrow was originally showcased as the face of BOSS Parfums in 2012, when she was announced as the ambassador of BOSS NUIT Pour Femme. Hollywood actress, singer, mother, entrepreneur and author, Gwyneth is the epitome of today’s multi-faceted modern woman. Confident, self-assured and supremely successful, her flawless style, elegance and sophisticated femininity in every scenario, make her the natural embodiment of the BOSS woman.

BOSS JOUR Pour Femme now firmly cements the BOSS Parfums reputation as creators of luxury, contemporary classics for both male and female perfumes. Complementing each other perfectly, BOSS JOUR Pour Femme and BOSS NUIT Pour Femme offer a complete day-to-night fragrance wardrobe for women around the world. 

................................................................................................fas
SK-11 SAMBUT ULANG TAHUN KE 15....................Sempena sambutan ulang tahun ke15,  jenama penjagaan kulit tersohor, SK-11 menganjurkan pameran ‘showcase’ yang diberi nama ‘My Skin is My Proof” (Kulit Saya adalah Bukti Saya).

Majlis pelancaran pameran tersebut berlangsung dengan kehadiran duta-duta SK-11 iaitu Lee Sinje dan Fauziah Latiff bersama Ellie Xie selaku Ketua Pegawai Eksekutif Negara, Proctor & Gamble Malaysia & Singapura, dengan memotong kek khas dan unik (gambar bawah)  yang melambangkan produk SK-11 khususnya air ajaib, “Facial Treatment Essence’ yang merupakan produk paling utama jualan SK-11 seluruh dunia.

“Kami berasa sungguh bangga dapat membawa pulang Lee Sinje untuk bersama kami meraikan hari penuh bersejarah ini di Malaysia,” ujar Ellie.

Lee Sinje yang merupakan penyanyi dan pelakon kelahiran Kedah, Malaysia yang kini menetap di benua China  merupakan pengguna setia SK-11 sejak enam tahun dan telah menjadi duta global SK-11 dari tahun 2008.

“Sejak diperkenalkan kepada SK-II khususnya air ajaib ini saya tidak perlu lagi khuatir mengenai masalah kulit kering dan tidak bermaya apatah lagi jadual penggambaran mendedahkan kulit wajah saya kepada pancaran mata hari mahu pun cuaca yang sering berubah,” jelas Sinje jujur.

Menurutnya,  sejak menggunakan produk penjagaan kulit SK-11 khususnya ‘FTE’ kulitnya sentiasa rasa segar dan semakin hari semakin cerah bak kristal,

“ Saya amat berpuas hati dengan hasil dan efektifnya terhadap kulit saya. Malah saya  rasa amat yakin walau pun tidak menggunakan solekan. Cukup menakjubkan.” cerita Sinje panjang lebar dalam bahasa Cina.

Beliau turut menasihati golongan wanita untuk menjaga kulit seawal usia muda kerana lebih muda  kulit dijaga lebih efektif kesannya.

Pada pameran yang berlangsung di concourse utama KLCC, pengunjung boleh melihat foto-foto Lee Sinje, Fauziah Latif termasuk 13 pengguna setia SK-II yang menggambarkan kesan kulit wajah mereka selepas penggunaan produk..

Sempena meraikan ulang tahun ke 15 penggunaan air ajaib  di kalangan pengguna setianya di Malaysia,  pembeli yang berbelanja lebih RM1,500 terhadap produk SK-II termasuk sebotol  ‘FTE” berpeluang memperoleh hadiah edisi terhad berupa set barangan kemas permata Swarovski bernilai RM299.


--------------------------------------------------------------------------------------fas
PELANCARAN BASIKAL 'CATERHAM DUO CALI' MEMPERSONAKAN

Dengan nilai harga RM40,000 tentunya keistemewaan basikal Caterham yang dinamakan Duo Cali ini dinantikan peminat atau pelumba basikal yang mahukan desain yang inovatif dan bergaya. Apatah lagi ia hanya terhad kepada 99 unit sahaja, anda tentu boleh berbangga menjadi salah seorang daripada segelintir bilangan itu untuk memiliki Duo Cali ini. Baru sahaja dilancarkan di hadapan pintu utama kompleks membeli-belah Pavilion, basikal unik ini menggunakan gentian carbon sambil memberikan anda pengalaman baru dalam kayuhan. Pengurus Pemasaran dan Perhubungan Awam  Caterham Composites (Caterham), Isa-Kristin Braun memberitahu, Malaysia merupakan negara pertama di dunia melancarkan Duo Cali dan yakin model itu mampu  menarik peminat tegar basikal. "Buat permulaan kami membekalkan 99 unit sahaja  dan buat masa ini kami akan mempamerkannya di seluruh Malaysia untuk menerima tempahan," ujar Braun sambil menambah kata model Duo Cali ini akan terus dilancarkan ke negara lain termasuk Eropah. Beliau  menambah kata Caterham akan membawa masuk model lain terutama sempena perlumbaan Grand Prix Formula 1 (F1) kelak.  Caterham yang sinonim dengan memperkenalkan desain yang inovatif dengan teknologi canggih dalam industri perlumbaan  selama 60 tahun ternyata mampu membawa Duo Cali ke satu tahap yang tinggi di mana pelarasan gear elektronik yang berada dalam rangka basikal menjadikannya yang pertama seumpamanya dicipta di dunia mengetepikan pembuatan basikal biasa. Mungkin anda berminat?
DATO Meer Habib merasmikan koleksi Pandora untuk Tahun Baru Cina di butik Pandora, Bangsar Village II pagi tadi.




 KOLEKSI PANDORA KHAS UNTUK TAHUN BARU CINA 2013

Sempena sambutan tahun baru Cina pada bulan Februari  tak lama lagi, Pandora mengeluarkan koleksi khas untuk meraikan kehadiran Tahun Ular pada 2013 ini.

Tahun Ular bagi 2013 ini adalah simbol 'immortality, ambition and wisdom'.

Untuk meraikannya Pandora mengeluarkan 'charm' yang berupa 12 bentuk zodiak dalam kalendar Cina, jadi pembeli boleh lah memilih bentuk bintang yang mewakili tahun kelahiran masing-masing seperti ular, naga, ayam, arnab dan sebagainya.

Sebaik sahaja Pengerusi Pandora, Dato Meer Sadik Habib merasmikan pelancarannya bagi mewakili isterinya yang juga Pengarah Urusan Pandora, Datin Zarida Noordin yang tidak hadir pada saat akhir,  koleksi terbaru Tahun Baru Cina Pandora digayakan oleh super model terkenal Amber Chia, Ms Universe Malaysia 2013, Carey Ng dan Lee Yvonne selaku pengacara majlis  yang juga penyandang gelaran Miss World Malaysia 2012,

Koleksi yang dinamakan 'Unforgettable New Year' itu sudah pasti boleh menjadi 'hadiah' istemewa untuk dikenang pada Tahun Baru Cina ini apatah lagi setiap 'charm zodiak' mempunyai simbol dan maknanya yang tersendiri.

Setiap sebuah 'charm' boleh dibeli dengan harga antara RM169-RM194 dan akan berada di pasaran mulai sekarang sehingga 15 February 2013 melalui butik Pandora seluruh Malaysia seperti antaranya di Bangsar Village II, Empire Shopping Gallery, Subang, Midvalley Megamall, Paradigm Mall, Kelana Jaya, KLIA dan lain-lain sementara di Timur Malaysia ia terletak di Spring Shopping Centre, Sarawak dan Suria Sabah.

Butiran lanjut  layari www.pandora.net atau ikuti laman facebook 'Unforgettable Moments- Malaysia'.

******************************************************************fas

OLAY PERTINGKAT PRODUK UNGGULNYA
 OLAY TOTAL EFFECTS
Jenama penjagaan kulit nombor satu Olay, telah memperkasakan produk unggulnya – Total Effects – dengan formulasi yang diperbaiki serta rangkaian baru untuk membantu wanita menentang proses penuaan dalam dunia yang penuh dugaan ini.
 
Direka lebih 10 tahun lalu, lahirnya produk unggul Olay ini bermula apabila saintis Olay memahami kehendak wanita yang mahukan sebuah produk yang mampu menentang tanda-tanda penuaan.

Hari ini, Olay terus mendengar kehendak wanita dengan mempertingkatkan produk unggulnya untuk membantu wanita memiliki kulit yang kekal muda dan berseri.


Adakah kulit wanita lebih pantas mengalami penuaan disebabkan stres?

Menerusi kajian mendalam, Olay telah menemui bahawa stres mampu memberi kesan kepada kulit wanita. Perubahan gaya hidup, globalisasi, peningkatan urbanisasi dan tekanan ekonomi telah menyebabkan peningkatan kadar stres dengan memberi kesan nyata pada kulit.

Bermula dengan tekanan fizikal akibat kekurangan tidur hingga ke peningkatan pengambilan gula dalam diet peningkatan kadar pencemaran hingga ke tekanan emosi dan mental setiap hari menganggu keseimbangan dalam diri untuk merasai dan menjadi yang terbaik. Tekanan-tekanan ini memberi kesan kepada kulit wanita dengan melemahkan keupayaannya meregang, atau menjadikan kulit kekuningan lalu menyebabkan kulit lebih mudah tua.   


Sementara kesan stres fizikal lebih diketahui seperti pendedahan kepada sinar UV, asap rokok, pencemaran dan diet yang tidak seimbang telah lama diketahui mempunyai kesan biologi terhadap kulit, tekanan emosi di tempat kerja, kewangan atau dalam perhubungan turut dikesan sebagai memberi kesan kepada kulit.
Malah, tekanan psikologi mampu melemahkan sistem pertahanan kulit serta memendekkan hayat molekular dalam sel dan mungkin dapat menerangkan bagaimana stres menyebabkan kita lebih cepat tua. Lebih buruk lagi, kajian terhadap tekanan di Australia menunjukkan “wanita melaporkan kadar persepsi stres yang lebih tinggi berbanding lelaki”.

“Dengan pelbagai bentuk stres yang dikenakan terhadap kulit, kita akan mula bertanya sekiranya kulit kita akan lebih pantas mengalami penuaan untuk wanita hari ini berbanding wanita generasi dahulu. Sekiranya benar, ini meningkatkan keperluan penyelesaian penjagaan kulit yang lebih berkuasa. Amat bertuah kerana kemajuan teknologi telah membolehkan kita memperkasakan kulit terhadap kesan tekanan pada abad ke 21 ini,” kata Saintis Kanan Olay, David Khoo.


Melawan semula dengan Olay Total Effects yang di perbaharui

Untuk melawan kesan stres pada kulit, rangkaian Olay Total Effects baru telah diperkayakan dengan formulasi terbaru untuk memberi wanita keupayaan untuk melawan pelbagai tanda-tanda penuaan. Formula Vitanicin telah diperbaharui dengan bahan berkualiti tinggi untuk meningkatkan keupayaan menjana semula kulit untuk sebanyak dua kali bagi membantu menguatkan perlindungan kulit terhadap tekanan luaran dan dalaman.

Diformulasikan dengan perlindungan matahari spektrum luas untuk mengurangkan penghasilan radikal bebas yang berpunca daripada sinar UV, dan juga antioksida seperti Vitamin E dan C, Olay Total Effects baru terbukti mengurangkan bintik dengan lebih berkesandan menggandakan keupayaan penjanaan semula kulit.

Formulasi baru Total Effects direka khusus untuk memberi keupayaan berganda untuk melawan proses penuaan bagi mendapatkan semula kulit yang lebih muda dan membantu wanita berada setapak dihadapan liku-liku kehidupan dengan satu penyelesaian mudah,” kata Khoo.  


Inovasi baru: lebih manfaat, kurang langkah diperlukan

Untuk wanita yang mahu melangkah setapak kehadapan dan menentang kebimbangan terhadap penuaan dan kecerahan dengan serentak tanpa langkah tambahan, Olay telah memperkenalkan inovasi kaedah dua-dalam-satu. Olay Total Effects Anti-Ageing + Fairness Cream adalah gabungan berkuasa Olay Total Effects pelembab anti-penuaan dengan serum pemutih untuk dua manfaat dalam satu produk yang membantu wanita menentang penuaan dan meningkatkan kecerahan kulit. 


Disamping niacinamide, glycerin dan panthenol, Olay Total Effects Anti-Ageing + Fairness Cream turut mengandungi bahan baru, N-acetyl glucosamine, iaitu sejenis bahan pelbagai fungsi terbukti merangsang pelembapan semulajadi kulit, keupayaan menentang kedutan selain meningkatkan kecerahan kulit. Produk dwi manfaat ini juga melembabkan kulit serta merta dan berterusan memberi pelembapan selama 24 jam. Malah, Olay Total Effects Anti-Ageing + Fairness Cream terbukti memberi lebih pelembab berbanding jenama pelembap dan rejimen pemutihan bintik hitam lain.

Harga untuk Olay Total Effects Anti-Ageing + Fairness Cream adalah seperti berikut dan boleh didapati di farmasi serta pasar raya mulai 1 March 2013;
TE Anti-Ageing dan Fairness Cream 40g - RM39.90
TE Anti-Ageing dan Fairness Cream 20g - RM24.90.




*****************************fas
 HARUMAN ESCADA            

Bagi kaum wanita yang gemar dengan haruman eksklusif, barangkali haruman terbaru daripada Escada ini mampu merangsangkan mood kegembiraan anda.
Di reka dalam botol yang beriben dalam rona merah jambu sejajar dengan labelnya yang dinamakan "Cherry in the Air', ia melengkapi kehendak wanita yang kepingin pada produk yang melambangkan ciri kewanitaan mereka.

"Cherry in the Air" merupakan edisi terhad dalam koleksi haruman Musim Bunga/Musim Panas mengandungi bau-bauan buah ceri, yang merupakan buah musim panas yang pertama mekar lambang kehangatan yang berpanjangan.

Haruman ini "is a light and reinvention of cherry  that captures the irresistable quality of the fruit while simultaneosly reflecting the carefree 'joie de vivre'.

"The scent opens with enticing top notes of black cherry and juricy raspberry, brimming with summer ripeness, while a hint of underlying mandarin lends an energising burst of citrusy freshness. In the heart, the lightness of gardenia petals is mixed with gourmand creaminess of coconut orchid and warm vanilla. Comforting sandalwood, oak and musks blend with a creamy white suede to form the base notes."
Haruman Escada yang akan berada di pasaran tempatan pada 15hb Februari 2013 boleh di peroleh dalam empat rangkaian produk seperti berikut:

Eau de Toilette 100ml -RM263
Eau de Toilette  50 ml -RM209
Eau de Toiletter 30 ml- RM151
Body Lotion     150ml -RM85

Barangkali ini antara hadiah yang sesuai untuk si Dia pada Hari Kekasih tanggal 14 Februari 2013 kelak.





Rekaan botol yang eksklusif dan menarik dalam
rona merah jambu.....


**************************************fas

SET 'HIS' DAN 'HER' SK-II







HADIAHKAN KEKASIH ANDA DENGAN SET SK-II 

Setiap kali hadirnya Hari Kekasih yang jatuh pada 14 Februari setiap tahun, pastinya pasangan yang sedang bercinta waima suami isteri sekali pun yang beragama Kristian tentunya sudah merancang hadiah apa kah yang terbaik untuk diberikan kepada si Dia.

Jika produk kecantikan yang menjadi pilihan tahun ini barangkali jenama penjagaan kulit terkemuka SK-II berupa set ‘His & Hers’ boleh difikirkan, lebih lebih lagi jika anda mahu memberikan pasangan anda kulit cerah berseri apatah lagi Hari Valentine merupakan hari yang terbaik untuk menzahirkan kasih sayang anda. Dan cara terbaik tentulah dengan berkongsi nikmat kulit halus bak sutera.

Set ‘His & Hers’ SK-II memberi takrif baru cinta dengan memberi transformasi kulit kepada pasangan dengan anugerah kulit cerah berseri untuk lelaki dan wanita.

Ia pasti menjadi hadiah istimewa Hari Valentine yang boleh dikongsi bersama pasangan kekasih atau suami isteri bagi mengecapi kulit cerah berseri.

Bertumpukan kepada produk unggul SK-II Facial Treatment Essence dan SK-II MEN Facial Treatment Essence yang mengandungi lebih 90% Pitera, iaitu kandungan istimewa FTE, kedua-dua produk ini memberi manfaat menyeluruh terhadap kulit merentasi lima dimensi tekstur, seri, keanjalan, kawalan bintik hitam dan ketahanan terhadap kedutan baik untuk Hawa dan Adam.

Kedua-dua set berkenaan bernilai RM1,290 yang hanya dijual pada RM876  di kaunter SK-II seluruh Negara mulai 2 Januari lalu ini mengandungi: Facial Treatment Essence 75ml; MEN Facial Treatment Essence 75ml; Facial Treatment Gentle Cleanser 120g; MEN Moisturising Cleanser 120g; Facial Treatment Mask 2 keping;  Facial Treatment Clear Lotion 20ml 2 keping dan SK-II MEN Age Revitalize Moisturizer 50g.

No comments:

Post a Comment